Covid-19 Datang Menyerang Lagi. Adakah Masa Yang Sesuai Untuk Membeli Rumah?

18:00



Ramai bertanya adakah dengan keadaan ekonomi negara kini akibat gara-gara Covid-19 ini sesuai untuk kita membeli rumah.

Kerisauan memang timbul bila kesempitan dan masalah datang. Tak ada siapa menafikan Covid-19 ini benar-benar bagi kesan yang hebat pada ekonomi negara dan juga setiap orang terkesan.

Tetapi percaya atau tidak, setiap masalah adalah peluang yang baik. Lebih-lebih lagi kepada mereka yang masih lagi mencari rumah, samada untuk duduk atau sebagai pelaburan hartanah.

Perlu ingat, setiap masalah adalah peluang. Jika dilihat, setiap pelabur akan 'masuk padang' ketika masalah timbul. Tak kisah dari segi apa. Perniagaan, saham, hartanah dan pelbagai lagi. Mereka membeli ketika ekonomi sedang bermasalah.

Kita perlu contohi cara orang kaya melabur. Mereka melabur pada masa ekonomi sedang jatuh. Mereka menjual pada masa ekonomi stabil.

Persoalan, Covid-19 menyerang tanpa henti, perlukah kita hentikan niat untuk membeli rumah? Jawapannya adalah ambil peluang ini untuk membeli rumah kerana terlalu banyak anda jimat.

Apa yang anda jimat?


1. INTEREST BANK.

Sebelum Covid-19 menyerang, bank interest antara 4.2% - 4.8% (bergantung profile client untuk dapat rate yang mana). 

Tetapi selepas Covid-19 menyerang, bank interest turun serendah 3%. Anda telah jimat bayar kepada bank antara 1.2% sehingga 1.8%.

Untung dan jimat.


2. OFFER BERTAMBAH


Bagi new project, apabila timbulnya masalah Covid-19, mereka mula menambahkan offer samada diskaun, rebate dan sebagainya. Sekali lagi anda untung membeli.


3. BOOKING RENDAH.


Berapa ramai yang berminat nak beli rumah tapi tak dapat nak teruskan niat kerana BOOKING FEES yang tinggi? Ye, ramai ada masalah yang sama. Kita hidup dalam kitaran hidup yang sama. Gaji yang kita dapat setiap bulan hanya mampu untuk kelangsungan hidup. Adakala mampu simpan dan adakalanya tidak mampu menyimpan. 

Jadi ambil peluang bila ada OFFER begini. Ada developer bagi OFFER BOOKING SERENDAH RM100. Jangan lepaskan peluang kerana kebiasaannya offer ini terhad waktunya.


Bagi mereka yang masih lagi mencari rumah, kini ada tawaran hebat dari developer. Hanya dengan bayaran bulanan serendah bermula dari RM2000 anda mampu miliki sebuah rumah berkeluasan seluas 1100 sqft dengan 3 bilik tidur di kawasan yang membangun dan strategik.


Jadi, tunggu apa lagi? Hubungi saya jika ingin mencari rumah impian anda. 


Perlu ingat PELUANG DATANG HANYA SEKALI.
Boleh hubungi 017-2672013 untuk pertanyaan lebih lanjut.




 

You Might Also Like

0 comments

Powered by Blogger.