Berazam Menulis Kembali

22:43

Akak dah lama tak menulis
.
Ye, sangat lama tak menulis...I think. Blog pun dah bersawang rasanya.
.
Sibuk dengan kerja, tanggungjawab dan macam-macam lagi buatkan menulis tu dah akak tolak tepi.
.
Sejujurnya, akak suka menulis. Masa sekolah walaupun akak kelas Akaun tapi still sibuk nak tambah subject Sastera. So, kelas Sastera kena menumpanglah kelas lain. Too that extreme sebenarnya minat akak pada penulisan.
.
Ramai tanya akak macam mana nak tulis. Sebenarnya setiap hari kita tu adalah kisah. Maknanya hari kita adalah sebuah kisah yang kita boleh jadikan plot-plot cerita.
.
Tapi macam mana nak buat orang stay, baca dan suka penulisan kita?
.
Senang je. Tulis dari hati. Menulis ni umpama kita bercakap dengan orang. Penulisan kita buatkan orang boleh rasa kita cuba sampaikan dari hati kita.
.
Tapi...
.
Still kena jaga-jaga. Sebab bila kita menulis, adakala kita tak sedar kita terlalu beremosi.
.
Contoh perasaan marah dan sedih. Dua perasaan ini bila ada, jangan terus menulis. Kena tarik nafas dan tenangkan diri seketika.
.
Kemudian tukarkan penulisan kita yang marah dan sedih menjadi satu penulisan yang positif. Ye, kena menulis dengan positif.
.
Penulisan haruslah tiada unsur sedih yang melampau, marah, perli, mengutuk atau menyindir.
.
Setiap orang yang membaca penulisan kita pasti menilai kita. Perlu kawal hati kita. Macam mana nak kawal hati? 😊😊 Banyak cara. Nanti akak share. Hopefully akak ingat.
.
So, come back to akak yang dah lama tak menulis. Masih dan sedang mencuba untuk menulis kembali. Sekurang-kurangnya, penulisan akak membantu ramai orang untuk bangkit, bantu orang nak bermula, bantu orang untuk tidak kecewa.
.
So, doakan usaha akak. Insya allah I will be coming back to write.
.
Wait for me yea 😉😊
.
From akak;
Penulis jalanan
Akak real estate
Zeela Lamin
.
#write #blog #zeelalamin #fightforlife

You Might Also Like

0 comments

Powered by Blogger.