Rumah Bukan Sekadar Rumah Tetapi Sebuah Ketenangan

15:53


Bila bercakap tentang rumah, setiap orang akan beri pelbagai pandangan dan pendapat. Apa yang mereka inginkan, apa yang mereka gambarkan dan pelbagai impian yang diceritakan.


Ada yang nak rumah besar, ada yang rumah kecil, ada juga nak rumah dekat dengan bandar, ada juga yang nak rumah luar bandar, ada yang nak rumah landed, ada yang nak rumah bertingkat. Setiap orang mempunyai pendapat dan selera berbeza.


Di atas sebab-sebab di atas juga kita boleh lihat pemaju perumahan membina rumah mengikut setiap impian orang. Masyarakat berimpian, pemaju perumahan ubah impian masyarakat menjadi kenyataan.


Zaman dahulu orang beli rumah hanyalah sekadar rumah. Design yang biasa dan simple. Cukup sekadar ada tempat tinggal. Rumah dahulu tiada design yang menarik. Cukup sekadar rumah ada bilik, bilik air, tingkap dan pintu.


Begitu juga bagi apartment, cukup sekadar ada rumah, swimming pool, tempat letak kereta dan tempat beriadah. Apartment simple tiada design. Sekadar cukup. 


Zaman kini berubah. Design bagi sebuah rumah atau apartment kini dipandang sebagai sebuah perkara yang penting dalam pemilihan rumah. Oleh kerana itu kita boleh lihat syarikat 'home design' tumbuh seperti cendawan. Sangat banyak syarikat 'home design'.


Mengapa kini design dan layout diambil kira apabila kebanyakan orang membeli rumah?


Berikut adalah sebab-sebabnya;


1. Lifestyle Atau Gaya Hidup

Era zaman kita, lifestyle memainkan peranan dalam masyarakat sekarang. Sedikit sebanyak, masyarakat kita kini lebih memilih lifestyle hidup yang mewah dan moden.

Contoh kini, lebih ramai orang suka membeli belah di shopping mall berbanding kedai-kedai biasa.

Kebanyakan orang juga lebih memilih Starbuck berbanding kedai kopi biasa.

Menjadi ahli sebuah gim tempat beriadah atau bersenam juga kini satu keperluan buat kebanyakan orang. Mereka sanggup berhabisan wang 

Contoh di atas menunjukkan lifestyle atau gaya hidup telah berubah pada zaman kini.


2. Stress Hidup Meningkat.

Jika anda lihat kajian, kadar stress di setiap negara semakin meningkat tahun demi tahun.

Stress kebanyakannya kerana kerja, ekonomi dan juga kehidupan.

Masyarakat sanggup berbelanja besar demi menghilangkan kadar stress.

Stress seharian di kota bandar yang setiap hari penuh dengan kesesakan lalulintas, berkejaran ke tempat kerja dan pulang ke rumah, mengurus rumah tangga dan anak-anak membuatkan ramai inginkan sebuah rumah yang dapat memberi mereka satu suasana, kedamaian dan ketenangan setelah penat pulang dari tempat kerja.


Kini, anda boleh memiliki rumah yang dibina dengan penuh landskap cantik bagaikan anda sedang berada di tempat percutian.


Bayangkan setiap hari anda mempunyai perasaan indah apabila pulang ke rumah. Perasaan seperti anda sampai ke tempat percutian anda. Perasaan seperti berada di hotel 5 bintang.


Perasaan tenang, indah dan damai.


Kini terdapat harga tawaran bagi perumahan berdekatan Mont Kiara.


Hubungi saya dengan segera sebelum harga tawaran berakhir.


☎️ Zeela Lamin 017-2672013

You Might Also Like

0 comments

Powered by Blogger.