Petua Awet Muda Dengan Makan Daun Pegaga

13:31


Salam Sabtu semua.

Hari Sabtu biasanya semua orang tengah buat apa tu? Musim PKPB ini mesti ramai sedang berehat di rumah. Cuaca pun panas juga hari ini.

Ok, orang selalu cakap "Kak, sharelah petua awet muda". Sebenarnya saya ni malu nak share sebab saya tak rasa saya nampak muda. Tapi bila orang selalu cakap, jadi akak share ye. 

So hari ini saya nak share sedikit petua macam mana nak kekal awet muda. Tak semua cara saya kekal awet muda itu dengan kos yang mahal. Cara saya sangat simple.

Hanya modal yang rendah saja tapi bermodal rendah ini perlu RAJIN dan KONSISTEN. Salah satu cara saya adalah amalkan makan daun pegaga. Mama dan adik-adik saya pun suka makan. Kami memang sangat titik beratkan kesihatan dan kecantikan.

Cara saya makan pegaga, saya makan begitu saja. Saya beli di kedai 1 ikat dan habiskan makan terus samada waktu makan tengahari atau makan malam.

Saya amalkan makan samada 2 minggu sekali atau 1 bulan sekali. Saya tak amalkan setiap hari. 

Ada sesetengah orang akan blend daun pegaga dan minum. Sebaiknya blend dengan akar-akar dia sekali. Khasiat dia lagi banyak.

Tapi saya tak blend, hanya makan begitu saja. Simple dan konsisten setiap bulan begini. 

Ada orang tanya sedap ke makan 1 ikat tu. Tak sedap sebab banyak dan tak ada rasa. Tapi bagus untuk kita bukan sekadar awet muda tapi untuk kesihatan juga.

Siapa nak cuba bolehlah amalkan macam saya buat. Murah, jimat dan dapat kekal awet muda.

Selamat mencuba semua.

 

You Might Also Like

0 comments

Powered by Blogger.